zondag 17 november 2013

Uit de oude (knopen) doos.

 

Allereerst wil ik jullie bedanken voor de enthousiast reacties op mijn vorige post.
Inmiddels hebben verschillende Rosabears een nieuw huis gekregen.
En ben ik druk.......druk met nieuwe Rosabears.
En daardoor stond het bloggen even op een laag pitje, maar mij hoor je niet klagen.
 
Zeker niet, want dit is zo leuk en geeft mij weer inspiratie om door te gaan.


En daarom deze keer een post uit "de oude doos"
Ik weet bijna wel zeker dat velen van jullie goede herinneringen hebben aan de knopendoos van oma.
Mijn oma was nog zuinig, en knipte van versleten kleding die niet meer te repareren was, de knoopjes af en bewaarde deze in een groot blik.
Ik speelde daarmee.
De knopendoos van mijn oma heb ik niet.
Maar inmiddels wel een hele verzameling van oude naaispulletjes.



Soms zijn ze zo mooi, de knopenkaartjes.
De kaartjes met maaswol.
De houten garenklosjes.
 


 En daarom heb ik alles bij elkaar gedaan in een oude bestekbak.
Zo kan ik er vaak naar kijken en van genieten.





 En besef ik me dat ook onze oma's en moeders genoeg op voorraad hadden en niet alles gebruikten.
En voel ik me iets minder schuldig over al mijn lapjes, bolletjes wol, papier en ander knutselmateriaal.
En geniet ik gewoon van het lekkere gevoel dat ik niet zo snel misgrijp.
 

 Fijne zondag.

2 opmerkingen:

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...