maandag 2 december 2013

Nog een beetje roze.

 
Het kleedje wat ik in een vorige post liet zien is af.
Het was nog een heel gepriegel.
Vooral de buitenste rand, met allemaal losse blaadjes, kostte me bijna 3 avonden.
Het patroon komt uit een oud patronen boekje van Durable.
Ja zo'n 25 jaar geleden was ik ook al aan de haak.
Een poosje uit de mode.
Maar nu weer helemaal hot.
Wie wat bewaard heeft wat.
 

Het kleedje werd gehaakt voor over een krukje.
Welke we gebruiken als bijzettafeltje in ons televisiehoekje.
Het krukje is net groot genoeg voor twee kopjes koffie of twee glaasjes wijn.











Verder haakte ik ook nog een jurkje en mutsje voor dit lieve berenmeisje.
Ziet ze er niet uit om op te vreten ?


En dan, met kleine beetjes, komt de kerst om de hoek kijken.
Lichtjes kun je niet genoeg hebben in de december maand.
Wanneer het 's avonds vroeg donker is geeft het een knusse en gezellige sfeer in huis.

 
 
Zijn jullie al bezig met je huis kerst gezellig maken ?





6 opmerkingen:

  1. De kerst is bij ons nog niet in huis maar dat komt vast goed. Wat is dat kleedje mooi gehaakt, ik herken het van vroeger, mijn moeder haakte toen allemaal van die kleedjes en waar die gebleven zijn? Mooie kleur ook, het is altijd zo sfeervol bij jou.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 25 jaar geleden was ik ook aan de haak... gordijntjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat maak je toch ontzettend lieve beren,zeg.
    En het gehaakte kleedje is ook al zo prachtig.
    Ik ben trouwens ook op zoek naar een krukje of klein tafeltje,om dezelfde reden,als waar jij hem voor gebruikt.
    Gaat vast nog lukken.

    En ik ga kerstversieren,als de Sint weer naar Spanje vertrokken is.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kleedje is echt prachtig geworden Marja. Zo fijntjes en zo,n mooie kleur ook. En de kleertjes voor het beertje zijn ook echt schattig. Ik ga na het weekend alles kerstklaar maken hier in de kamer. Heb er nu al zin in. Eerst de sint en me verjaardag voorbij en dan lekker de kerst in huis halen.
    Nog een fijne dag.
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat en prachtige sfeer Marja!
    Het kleedje en de gehaakte kleertjes zijn mooi geworden.
    In de jaren 70tig heb ik ook veel gehaakt! Fijne dag, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het kleedje is prachtig geworden, Marja. Leuk, dat haakwerk. Haken was altijd een van mijn lievelings-hobby's. Hele jurken heb ik gehaakt. Je beer ziet er zo heel nostalgisch uit. Goed gedaan. Mooie serie foto's. En met de kerst ben ik ook druk bezig, tussen alle ander beslommeringen door. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...