zaterdag 23 juli 2016

Keep calm......stay cool.


Hallo lieve blog lezers.
Het was een week met veel zon en hoge temperaturen.
En dat vraagt om Ice Cream.
Ik probeerde deze afgelopen week nog een stukje te haken, te breien en te quilten.
Maar het was me echt te warm.
De Mandala Madness wordt steeds groter en dus steeds warmer op je schoot, die is dus even in de tas beland. Straks wanneer het koeler wordt komt ie wel weer te voorschijn.
Ook de sampler van Wieke van Keulen plakt aan mijn handen vast. dus ook in de tas.


Eigenlijk komt het erop neer dat het een zeer luie week was.
Maar dan hebben we nog altijd de Tour de France.
Ik mag daar graag naar kijken, al was het alleen maar om de mooie beelden van de cameraman van Frankrijk. Jammer dat twee van onze wielrenners gisteren zo een pech hadden.
De foto hierboven is niet in Frankrijk genomen, maar gewoon in ons eigen kleine dorpje.
Het was een bijzonder gezicht de vele roze balen hooi in het weiland.


Zelfs de honden houden zich rustig. Een rondje 's morgens vroeg willen ze nog wel maken. De rest van de dag heb je dan ook geen kind/hond meer aan ze.



Aan de fletse kleuren van de foto kun je wel zien dat het zonlicht te fel is om een mooie foto te maken.
Overal langs de slootkanten bloeien nu de kattenstaarten. 













Tuinieren doen we nu alleen even 's morgens of 's avonds. De eerste bramen beginnen alweer te kleuren. Verder is de oogst dit jaar erg slecht. Door het koude en zeer natte voorjaar willen de groente niet erg/of helemaal niet groeien.
De natuur doet wat ie zelf wil, en ik denk maar zo, de groenteman moet ook iets te doen blijven houden.


Wanneer ik mijn stukje zo terug lees lijkt het wel alsof ik alleen maar een beetje zeur over het weer. Dat is echt niet de bedoeling, maar ik moet wel eerlijk bekennen dat ik geen 30 graden type ben.
Mijn motto met deze dagen is dan ook: Keep calm en stay cool.
Fijn weekend en nog veel mooie zomerse dagen gewenst.


4 opmerkingen:

  1. Hoi Marja.
    Wat leuk om de mooie foto,s te bekijken en het verslag te lezen.
    Wat een mooi borduurwerk.
    Ik ben blij dat het niet meer zo warm is.
    Knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je heb mooi borduurwerk. Dat gaat inderdaad beter dan een deken op schoot. Ik vind dit weer ook niks. En dan zo
    'n vochtige atmosfeer. Geef mij maar een graad of 20. Verder zie ik mooie foto's. Wat hebben die ganzen veel jongen zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk verhaal. Ik herken het deels. Haken aan het strand ging prima, maar dan wel kleine projecten zoals de amigurumi-cal😊.
    Succes met rustig aan doen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezelligheid op je blog! Ik ben ook maar eens even bij jou komen kijken.
    Wat een prachtig borduurwerk! Ik heb het haken van de zomer ook even gelaten voor wat het was...komt wel weer idd.
    Ik blijf je volgen hoor en nog bedankt voor je lieve reactie op mijn blogpost ;-)

    Lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...